Helgen ☀️

Vi har haft en underbar helg med en strålande sol ! 

I fredags så träffade vi min farbror som gav flickorna varsin glasspeng så dom handlade varsin glass när vi var och handlade. På fredagen så kom även Jennifer hem så vi var och hämtade henne från tåget. Pappan i familjen har varit borta i helgen , han har varit med Tulta ( taxen ) på en eftersöksutbildning. Så det var lite trist att inte hela familjen var hemma men samtidigt gäller det ju att passa på när jag har ledig helg. 


Ja denna tös 💕. Hon kan konsten att smutsa ner sig 😉. Hon är så ren och fin på mornarna när vi far hemifrån..... Det är inte riktigt samma sak när vi kommer hem. Av fyra barn så är hon den enda som till och med är smutsig på ryggen ! 

I lördags så var vi ute och rände en del. Vi var på Coop och handlade. Sen var vi in på dollarstore där Judith provade lite häftiga solglasögon. När vi hade varit på dollarstore så for vi förbi på graven ...... 

Vi höll på att svimma när vi kom dit ! För kanske två veckor sen så köpte vi zinkkrukan med så fina stora penséer i lila och vitt..... Något (hararna ?) har varit och ätit upp så gott som allt ! Fy bubblan ! Vad trist ! Inte heller petuniorna hade klarat sig undan.... 
Vi träffade två kvinnor på kyrkogården. Vi pratade med dom och en av dom hade haft samma sak med uppätna blommor . Den andra visade att hon hade satt råa vitlöksklyftor på träpinnar brevid blommorna så hennes plantor hade fått vara i fred. Judith & Joline tyckte att det var ett mysterium vem som hade varit på graven och förstört blommorna. Så dom bildade en hemlig klubb för att lösa mysteriet 😘. 

På Lekia hade dom fått in badnyheter ! Det såg så spännande ut ! Det större av paketen förvandlade badvattnet till slime. Vad som var lite tråkigt och det framgick inte heller av texten på paketet var att det endast räckte till 30 liter vatten .... Alltså ca 8 cm i ett vanligt badkar . Så om man ville ha mer vatten hade man behövt fler förpackningar . 119kr och så eventuellt 3 förpackningar .... Över 350kr för ett bad . Nä ! Det tycker jag inte är rimligt så det lär nog inte hända men då har dom fått prova i alla fall. Den lilla förpackningen gjorde att badvattnet började spraka. Det tyckte tjejerna var jätte roligt men det varade alldeles för kort i deras tycke. 

Dom tyckte att slimen var rolig ! Men ville att jag skulle spola mer vatten 😃. Det gick ju inte. Slimen blev jätte hal ! När jag skulle duscha av Joline sen så hade hon klumpar som såg ut som levrat blod i håret 😳 sen när jag började och skulle tvätta håret så var det som att hon hade snor hela håret. Jaja det gick ju bra till slut. Jag var lite fundersam innan jag handlade hur det skulle gå att få ner i avloppet men det var bara att spola i mer vatten o låta det lösa upp . Det var inga problem att få ner det sen. 

Hittade en lite roligare handtvål på dollar med ett bra budskap ! Mycket handlar om attityd 😃. 
Innan badet så var vi ute och tankade lite sol 

Vi testade de nya cyklarna ! Judiths sadel var för låg så jag hämtade verktyg och skulle fixa upp den. Jag lyckades inte rubba skruven åt nåt håll . Efter många om och men så fick jag hjälp av ett par grannar som lossade skruven så vi kunde höja sadeln. Judith cyklade som hejsan ! I går ville hon ha bort stödhjulen för att träna att cykla men vi väntade med det tills pappa också är hemma. 

Joline provcyklade också men efter ett varv så klev hon av och deklarerade bestämt att den var för vinglig och för sölig så då ställde hon bort den och tog sparkcykeln i stället 

Ja vad ska man göra ?! Det kommer väl. 
Efter badet så hade vi gjort räkmackor som vi mumsade 

Det var jätte gott ! 
I går har vi varit ute så gott som hela dagen. 

Det var nästan 30 grader varmt och det började infinna sig en sommarkänsla ! 

Joline med skorna på fel fot. 

Vi var till min moster en sväng och fikade gotårta ! 



Det gäller att passa på att vara ute när det är så härligt väder ! ☀️
Men ni som har barn vet hur det är .... Med sommarbarn och skrapade ben ....


Joline kom in och lät som en siren . Vi frågade henne vad som hade hänt och hon berättade att hon hade varit motor på Judiths cykel. Alltså sprungit bakom och gett fart tills det kom stenar på vägen och då blev det en krasch . Stackars lilla hjärtat ! Det gör ju så himla ont ! Det måste inhandlas plåster nu när sommaren är i antågande. 

Jag hade ju redan fått min morsdagspresent  men ändå fick jag en till. Jag blir riktigt bortskämd ! ❤️💕. På återseende strax. Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0