MĂ„ndagsmorgon 🙄

SĂ„ var mĂ„ndagen hĂ€r igen ....men just den hĂ€r mĂ„ndagen hade kunnat starta lite bĂ€ttre ! Tio minuter innan min klocka skulle ringa sĂ„ blir jag vĂ€ckt av en varm och tĂ€t Judith . Lilla gumman ❀. Jag tĂ€nkte att det hĂ€r kan inte vara sant ! Det var ju besök i skolan inför hösten i dag ! Dessutom missade dom förra gĂ„ngen ! Det Ă€r inte ofta dom Ă€r sjuk men dom lyckas pricka in dagarna som Ă€r minst lĂ€mpliga ! Eller ... Det Ă€r vĂ€l aldrig lĂ€mpligt att bli sjuk men ni vet vad jag menar ! 

Jag tĂ€nkte att hon kanske orkar prova men nĂ€r vi gick i köket insĂ„g jag att det gĂ„r inte. Det kan inte hjĂ€lpas ! Är man sjuk sĂ„ Ă€r man ! Jag ringde pĂ„ dagis och förklarade lĂ€get . Sen funderade jag hĂ€r hemma . Nu Ă€r det sĂ„ hĂ€r att vi har aldrig fört bara en flicka . Utan har en varit hemma sĂ„ har Ă€ven den andra varit hemma . ( förutom snabba tandlĂ€karbesök dĂ€r den andra kommit tillbaka pĂ„ dagis direkt efter ) 
Vi har just pratat om det hĂ€r att nu Ă€r det fĂ€rdigt med det ! NĂ€r dom hamnar i skolvĂ€rlden sĂ„ Ă€r det annat. Efter mĂ„nga om och men ringde jag upp dagis igen och pratade med Anki som har haft bĂ„de Jennifer och Julius under dagistiden. SĂ„ vi kom fram till att jag provar skicka Joline ensam sĂ„ Ă„tminstone hon fĂ„r fara pĂ„ skolbesöket. 

Hon var nöjd och glad med det! 
Mamma hade en bild av att det inte alls skulle gĂ„ sĂ„ bra. Men det gick jĂ€tte bra ! Julius skulle lĂ€mna av henne innan skolan. 

Lillasyster och storebror ❀
SĂ„ traskade dom i vĂ€g till parkeringen dĂ€r mormor vĂ€ntade med bilen. 
Nu blir det sĂ„ spĂ€nnande att höra hur det har gĂ„tt nĂ€r stora tjejen kommer hem 💕. 
Judith har somnat en liten stund . Hon har bara velat vara med mig hela förmiddan och mĂ„r inte bra. Hon tar sig Ă„t örat och grĂ„ter. Jag har ringt vĂ„rdcentralen och dom ska ringa upp mig kl 13.45 . Jag hoppas att vi fĂ„r komma dit och att dom tittar hennes öron. Fast hon fĂ„r nĂ€sspray sĂ„ lĂ€ttar det inte. Jennifer har varit " öronbarn " sĂ„ vi har en aning om vad det handlar om. 
Vad man mĂ„r dĂ„ligt nĂ€r barnen inte mĂ„r bra ! Det var nog skönt för Judith att kunna somna en stund. Hon har fĂ„tt alvedon o nĂ€sspray , hon ligger uppallad pĂ„ kuddar i vardagsrummet. Jaja nu ska jag invĂ€nta samtalet frĂ„n vĂ„rdcentralen. Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0