Halloween

Det har varit halloween ! Säg vilken unge som inte gillar att klä ut sig ? Vi var tre mammor från förskoleklassen som slog oss i hop som klassföräldrar och fixade ett halloween knytis !

Så här såg brudarna ut när vi drog i väg ! Vi hade lite pyssel och gjorde fladdermöss. Sen hade alla familjer med sig fika av olika slag så det var massor med fika ! Det som blev kvar fick klassen ha kvar så dom kan fika vid något annat tillfälle !

Innan vi avslutade en lyckad kväll så hade vi lite mörkerorientering. Alla barn som lyckades ( det gjorde ju alla ) fick en tatuering med halloweentema som pris ! Det var torsdag v 43 innan lovet.
Sen var Julius och flickorna lediga på fredagen. Vi for till stugan på torsdagskvällen. På fredagsmorgonen så hoppade vi i bilen och for ner till Öjebyn och hämtade hem största juvelen och Aska. Sen for vi till Luleå och handlade vinterkläder ! Vad som var så lyckat var att jag hade fått ett mail med 20 % på ett helt köp på stadium ! Annars brukar det ju alltid komma just före eller efter man har varit ! Men nu kom det alldeles lägligt !

Judith och Joline fick välja själva . Nu väljer dom inte samma något mer ! Mammans tid att välja har börjat ta slut ! Judith valde en lila jacka med gråa handskar och en rosa lila mössa. Joline som är väldigt förtjust i turkost valde en turkos jacka , en turkos mössa och rosa handskar. Julius hittade vinterskor . Jennifer köpte en jacka och en mössa.

Den här bilden är tagen när vi körde Jennifer till tåget när hon skulle åka tillbaka till skolan efter lovet ! Flickorna vägrade ta på sig handskar och lyssnade inte på mammas förmaningar ! Jag tror nog att dom lyssnar nästa gång 😉.

Julius var veckan före här hemma på en runda på stan med mig och handlade en jacka så han behövde ingen ny jacka. När vi kom från Luleå så tillbringade vi helgen i stugan. Jaja nu ska jag ta ut hundarna på kvällsrundan så ser jag sen om jag hittar några mer bilder som ni inte har sett . På återseende ! Tjingeling !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0